Muzobox

Wat een creatieve taak !
En zo hebben we het graag.
Ik beschrijf je hier even het verhaal en gedachtegang van mijn muzobox.
Bekijk daaronder de foto's.

Om te beginnen wou ik niet werken met een box omdat dit een afgebakend gevoel geeft.
Een muzoBOL geeft meer een indruk dat het oneindig doorloopt.
Ik heb daarnaast gewerkt met isimo omdat er kleine gaatjes inzitten.
Dit deed mij denken aan poriën : Kinderen kunnen tijdens MUZO even tot adem komen.
Je ziet ook dat de kleur van de isimo door de verf komt.
Dit is bewust gedaan omda ik vind dat MUZO ook doorzichtig moet zijn, je niet téveel laten leiden door je voorbereiding maar gebruiken als basis.

Uiteindelijk ben ik dus op ontdekking geweest in de MUZO-wereld de voorbije 3 jaar.
In ht begin hoorde ik het woord MUZO zonder eigenlijk te weten wat dit betekende.
Ik gooide alle deelvakken door elkaar en zag alles maar als 1 waas.
Door de verschillende vakken te krijgen in de hogeschool kon ik vlagjes steken op de landen en kan alles apart beginnen zien.

Door de impulsen van de hogeschool zijn mijn landen verschoven, zoals een land kan verschuiven door aardbevingen.
Mijn wereld bestaat uit 2 delen. Een positief gedeelte, waar de vakken liggen waarbij ik een het meest een positief gevoel had.
En een negatief gedeelte, waar de vakken liggen waarbij ik meestal een negatief gevoel had.

Het ene land is transparanter dan het andere land. Bijvoorbeeld, heb ik voor media een donkere kleur gekozen omdat ik mij daar het meest aan mijn voorbereiding vasthoud. Tgenover drama en bewegingsexpressie durf ik meer uit de leerlingen laten komen. Daarom is dit meer transparanter.

In het land zelf zie je ook hoogtes en laagtes. Dat wil zeggen dat ik zowel positeive als negatieve ervaringen heb in elk deelvak.
Zoals elk land een monument heeft ( Manneke Pis, eiffeltoren, ... ) hebben ook mijn landen monumenten. Dat zijn de lesjes die top waren in dat deelgebied. Lesjes die je opzij legt om weer te gebruiken. Je bent er trots op. Het is als het ware erfgoed.

Tussen de landen zie je nog steeds zeeën liggen die ervoor zorgen dat ik nog niet helemaal alle vakken met elkaar kan integreren. Er is nog een ruimte tussen.

In mijn MUZO-landen kan je ook opgravingen doen. Als je diep genoeg graaft kan je herinneringen / ervaringen ophalen. Deze kunnen negatieve en positieve ervaringen zijn.
Deze ervaringen zijn gekleefd op aluminium omdat dit reflecteert. Wat je ook moet doen als je MUZO-lessen gegeven hebt.

Mijn einddoel is uiteindelijk om alle deelgebieden apart te kunnen bekijken maar toch ook als 1 geheel.
Mijn beginbeeld van MUZO en einddoel is gekleefd op klimop.
Dit omdat ik steeds kan blijven groeien, zoals klimop dat ook doet.
In mijn latere praktijk ga ik mezelf verder ontplooien door MUZO-coach verder te doen.
MUZO is FANTASTICO !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten